צרו קשר

מזכירות
אורלית קיסר  orlitk@savion.huji.ac.il
חדר 4607, הפקולטה למדעי הרוח
טלפון  טלפון: 02-588-3936
שעות קבלה: יום א׳ 14:30-11:30, ימים ב'-ה  10:00–13:00

ראש החוג

ד״ר דיאגו רוטמן diego.rotman@mail.huji.ac.il

יועצת אקדמית
ד"ר אולגה לויטן Olga.Levitan@mail.huji.ac.il 

נציגי החוג לגיוס תלמידים
מתן רובין  matan.rubin@mail.huji.ac.il

אמינה עדילה  ameena.adileh@mail.huji.ac.il 

 

 

סגל

ד"ר ג'וזף שפרינצק

Voice Performance
שעת קבלה: ימי שלישי, בתיאום מראש

עבודתי מהווה דיאלוג בין יצירה אמנותית למחקר אקדמי בתחומים של קול, סאונד ופרפורמנס-ארט. סיימתי לימודי תואר ראשון שני במדעי המחשב (1987, 1990) באוניברסיטה העברית. אני בוגר לימודי תיאטרון ופרפורמנס ארט בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים (1993). אחרי לימודי התיאטרון פיתחתי קריירה אמנותית כאמן קול ומיצג.

יצירותיי, שאפשר לכנותן "שירת סאונד"    (Sound Poetry) , נעות על הגבול שבין שירה, מוזיקה ואמנות המופע וחוקרות את הגבול שבין המילה לצליל. אני מציג ומופיע במסגרות שונות של מוזיקה, אמנות חזותית ותיאטרון בארץ ובעולם, וחלק מעבודותיי ייצאו בתקליטור.

 

במקביל ליצירתי האמנותית התחלתי לחקור את נושא הקול כמדיום בין תחומי במסגרת עבודת דוקטורט באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. עבודת המחקר שלי נקראה "אמנות טקסט סאונד – דיבור עם הפרעות מקור וזמניות ביצירות קול אוונגרדיות ובין-מדיומאליות" והיא נעשתה בהנחיית פרופ' חביבה פדיה (אונ' בן גוריון) ופרופ' איתן שטיינברג (אונ' חיפה). בעבודה זו הצעתי מודל שמאפיין את הפואטיקה הייחודית של אמנות קול והיחס שלה לקול האנושי שמבוסס על שיבושים של השפה, של מקור הקול וקיומו בתוך הזמן הליניארי. יחס זה לקול אנושי שונה באופן מהותי מהיחס לקול בתחומי מופע אחרים כמו מוזיקה ותיאטרון.

בפוסט דוקטורט שלי במרכז "דעת המקום" לחקר תרבות מקום בעולם היהודי המודרני, אני שותף לקבוצת מחקר שעוסקת בממשקי אמנות, מדע, מדיה וטכנולוגיה בניהולו של פרופ' אדוין סרוסי. אני מנסה לפתח כלים ושיטות חדשות לחקור נרטיבים מרחביים הקשורים למקומות ולמרחבים. כלים אלו כוללים בין השאר את חקר נופי צליל (Soundscape) של מקומות ותרבויות, בחינת היחסים שבין קרטוגרפיה לסאונד כפי שבאים לידי ביטוי בטכנולוגיות אינטראקטיביות של מיפוי, וחקר מקום דרך פרפורמנס דרך השימוש בריטואלים שקשורים לתנועה במרחב ביצירות סאונד ומופע.

ללמד בחוג ללימודי התאטרון:

בהוראתי בחוג ללימודי התיאטרון אני מנסה לאפשר לסטודנטים לשלב בין ביטוי אמנותי אישי לחשיבה ביקורתית על המדיום התיאטרלי.