check
מר ישעיהו (שי) בר-יעקב | החוג לתולדות התאטרון ....... [לימודי תאטרון ופרפורמנס]

צרו קשר

מזכירות
אורלית קיסר  orlitk@savion.huji.ac.il
חדר 4607, הפקולטה למדעי הרוח
טלפון  טלפון: 02-588-3936
שעות קבלה: יום א׳ 14:30-11:30, ימים ב'-ה  10:00–13:00

ראש החוג

ד״ר דיאגו רוטמן diego.rotman@mail.huji.ac.il

יועצת אקדמית
ד"ר אולגה לויטן Olga.Levitan@mail.huji.ac.il 

מר ישעיהו (שי) בר-יעקב

שי בר יעקב
מר
ישעיהו
(שי)
בר-יעקב
שעת קבלה: יום ד', 12:15-13:15, חדר 6307

 

שי בר יעקב סיים תואר ראשון (BFA) באמנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב במגמת הבימוי וקיבל תואר שני (MA) מאוניברסיטת לונדון בהצטיינות יתרה. את עבודת הגמר לתואר השני כתב על התיאטרון של הבמאים האוונגרדיים החשובים תדיאוש קנטור ופינה באוש. הוא מלמד בחוג ללימודי התיאטרון באוניברסיטה העברית מאז שנת 1992 וכן לימד גם בחוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה ובבית הספר לתיאטרון חזותי, וגם בחוג לאנגלית באוניברסיטה העברית. מאז שנת 2000 משמש כמבקר התיאטרון של העיתון "ידיעות אחרונות" וגם בגלי צה"ל. שי ישב בוועדות שיפוט בינלאומיות של פסטיבלים לתיאטרון בחו"ל, וגם הוזמן לדבר על התיאטרון הישראלי בכנסים חשובים כמו "חשיפה בינלאומית לתיאטרון הישראלי" ובנשיונל תיאטר בלונדון ובמכון התיאטרון הפולני בוורשה. במסגרת החוג ללימודי התיאטרון הוא היה חבר בוועדת ההיגוי האקדמית של הכינוסים "תיאטרון בחברה רב-תרבותית" (2009) ו"סטרינדברג ללא גבולות" (2012). כמו כן נתן הרצאות על נושאים מגוונים כמו סטרינדברג על הבמה הישראלית, המורשת של תדיאוש קנטור, ההפקה הפוסטמודרנית של "חלום ליל קיץ" בתיאטרון גשר, ועוד. לפני שהפך למבקר וחוקר תיאטרון עבד שי כבמאי תיאטרון פעיל בקבוצות שונות בארץ ובחו"ל (1985-95), וכן שימש כעוזר למנהל האמנותי בתיאטרון החאן בירושלים. הצגות בבימויו השתתפו ארבע פעמים בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר. במשך כעשור ישב שי בוועדת הרפרטואר של סל תרבות ארצי, ואף פרסם מטעם הסל מספר ספרונים במסגרת סדרת הפרסומים "אודות מופע". שי עוסק בחקר הבימוי כתיאוריה וכפרקטיקה, בחקר התיאטרון הישראלי, וכן בתיאטרון שייקספירי עכשווי ובייצוגים של גבריות על הבמה המודרנית. הוא לימד קורסים רבים בחוג לתיאטרון לאורך השנים, וביניהם "תורות הבימוי והמשחק", "מבוא לתיאטרון העברי והישראלי",  "ביקורת הביקורת", "שקספיר: מעיון ביקורתי לחיפוש יצירתי", ו"לביים את חנוך לוין".

בין המאמרים האקדמיים שפרסם:

Shai Bar Yaacov, "Making Theatre Between the Desert and the Sea: Interview with Shay Pitowsky", Critical Stages/Scenes Critiques, The IATC journal/Revue de l'AICT – December/Décembre 2018: Issue No 18, https://www.critical-stages.org/18/making-theatre-between-the-desert-and-the-sea-an-interview-with-shay-pitowsky/

Shai Bar Yaacov "Israeli Theatre in 2017: Visions of a Cleft Heart", Critical Stages/Scenes Critiques, The IATC journal/Revue de l'AICT – December/Décembre 2017: Issue No 16,  https://www.critical-stages.org/16/israeli-theatre-in-2017-visions-of-a-cleft-heart/

Shai Bar Yaacov, "Requiem: Hanokh Levin’s Theatre of Death and the Return of the Storyteller”, JTD -Journal of Theatre and Drama, Vol. 7/8, 2001/2 (2006).

שי בר יעקב, "תמורות והתפתחויות בתאטרון הישראלי בתחילת המאה ה-21", עמית, חנה, צלמונה, יגאל (עורכים), עד כאן ומכאן – היצירה הישראלית במאה ה-21, הוצאת קרן עדי, ירושלים, 2017.

 שי בר יעקב, "ומה לא נראה בשנה הבאה?", תיאטרון, גיליון מס' 2, יוני 2000.

משפט אישי: "מבחינתי ללמד בחוג לתיאטרון הוא הזדמנות לנסות לחבר בין הפן התיאורטי של חקר התיאטרון לפן המעשי של עבודת הבימוי והמשחק. תיאטרון טוב צומח, לטעמי, מחיבור נכון ועמוק בין שני הצדדים הללו של החשיבה על אמנות התיאטרון."