אודיאה גבאי

 

אודיאה היא בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי ובוגרת תואר ראשון בחוג ללימודי התיאטרון ולימודים משלימים במדעי הרוח. כיום, סטודנטית לתואר שני במסלול המחקרי בתכנית ללימודי תרבות, בהנחייתו של ד״ר דיאגו רוטמן.

עבודת התזה שלה עוסקת בהמצאתם והתקבלותם של אמצעים טכנולוגיים בסוף המאה ה-19 תחילה בפריז ובהמשך ברחבי אירופה וארה"ב, אשר איפשרו חוויה ראשונה מסוגה: האזנה מרוחקת בזמן-אמת להופעות תיאטרון ואופרה, בהתבסס על רשת קווי הטלפון. תיאטרופון (Theatrophone) היה השם שניתן בפריז לשירות (והמיכשור) שהיה הראשון להציע האזנה שכזו, בהתבסס על המצאתו של קלמנט אדר (Ader) משנת 1881.

"אני מבקשת לבחון את תופעת ההאזנה-המרוחקת-החיה לתיאטרון, וכן את הפרקטיקות התרבותיות שצמחו סביבה; אופני האזנה, טקסים, מסחור, חלוקה חושית וסמיוטיקה, אובייקטים, התמקמויות במרחב ועוד.  הצעתי היא כי אל החוויה התיאטרופונית ראוי להתייחס לא רק כהסתעפות מדיומלית או כמבשר טכנולוגי אלא כחלק מתולדות התיאטרון המערבי. מתוך כך, בכוונתי לחקור את התופעה במסגרת התיאורטית של חקר התיאטרון והמופע (Theater and Performance Studies), בשאיפה לחשוף קשרים גלויים, סמויים ואולי אף מודחקים בין החוויה התיאטרופונית לבין החוויה התיאטרונית."

במסגרת לימודי התואר הראשון יצרה את פרויקט המחקר "חקירה בחושך":  https://www.darknessperforms.com/